Menu
       Dane techniczne
       Prototypy
       Dolot powietrza
       Gaźnik
       Koło zamachowe
       Głowica
       Zmiana faz rozrządu
       Linki
       Strona główna
       Kontakt
 
 

GAŹNIK

Gaźnik jest następnym elementem, w którym można zrobić wiele moja propozycja na pewno nie jest najlepsza i można wydusić z gaźnika więcej, natomiast ja zrobiłem w gaźniku to, co można zrobić domowymi metodami nie osiągając maksymalnej mocy, ale i też spalania (spalanie w lecie 6,5l/100km, zimą do 9l/100 km). Na początek gaźnik należy rozebrać na elementy pierwsze i umyć, potem należy obejrzeć czy korpus gaźnika nie jest pęknięty i czy ośka przepustnicy nie ma luzu (najlepszy gaźnik do tej modyfikacji to FOS 28 S1A1). Po wstępnych oględzinach należy wykonać modyfikacje korpusu gaźnika według rysunku.

Należy bardzo dokładnie wykonać wszystkie poprawki i wypolerować powierzchnię gardzieli i dyfuzora. Dyfuzor dodatkowo można wyposażyć w układ rozbijania kropli, ale należy pamiętać o tym że takie układy powodują zubożenie mieszanki, do sportu lepiej ich nie stosować można natomiast skrócić dyfuzor od góry o 4,5 mm a następnie uformować krawędź w "lejek" (patrz rys. powyżej).


Rysunek A: w dolnej części dyfuzora 3 mm od dolnej krawędzi należy wywiercić otwór o średnicy 1 mm, a następnie wnitować tam drut miedziany o tej samej średnicy.
Rysunek B: wywiercić otwory o średnicy 2 mm w dolnej części rozpylacza, układ na krzyż pierwszy rząd 5 mm od dolnej krawędzi, drugi rząd 8 mm od dolnej krawędzi otwory w rzędach przesunięte są wobec siebie o 45 stopni.


Jakie dysze ? To pytanie jest najczęściej zadawane, dysza główna paliwa powinna być w przedziale od 115 do 125, ja zastosowałem 117 i spalanie oraz przyspieszenie jest optymalne, można oczywiście skorzystać z dyszy 130 ale spalanie wzrośnie do 12 - 15 l/100km, co nie interesuje ludzi używających auta do jazdy codziennej. Dysza główna powietrza, którą zastosowałem to 190, nie daje poprawy zwiększanie tej dyszy a nawet przeciwnie (zubożona mieszanka ma mniejszą wartość energetyczną). Trzeba zastosować rurkę emulsyjną F-74, jest najlepsza (auto jest zrywniejsze), jeżeli ktoś chce zlikwidować efekt przerywania powyżej 6 tyś obrotów to powinien zastosować rurkę F-8 lub F101 z zalutowanymi dwoma otworami od dołu rurki (silnik kręci się bez przerywania, ale jest mniej zrywny niż na F74).


Następnym problemem do rozwiązania jest przerywanie na lewych nawrotach, aby pozbyć się tego uciążliwego problemu trzeba zmodyfikować uszczelkę, wystarczy zakleić dwa otwory w uszczelce (z pogrubioną obwódką) można to zrobić "kropelką" innych klejów nie sprawdzałem, ale trzeba pamiętać, że klej musi być odporny na benzynę.